Dagens skönhetstips!

Skönhet Permalink0
Jag älskar att göra basen för de finns så mycket att göra. Förutom att bara lägga foundation och rouge så vill jag framhäva ansiktet så bra som möjligt och de gör jag så här:
 
Något jag tycker är fint är att ljusa upp lite under ögonen med en concealer som är lite ljusare än din hudton och lite highlight penna. För att sätta sminket så använder jag ett puder som är ljusare än mitt vanliga puder som jag har annars. Lägger även denna puder på dom partierna i ansiktet där jag har lagt highlight inte bara under ögonen utan även på mitten av pannan, kindbenen, näsryggen, nästippen, amorbågen, brynbenet, käkbenen och hakspetsen.
Som en triangel under ögonen lägger jag den ljusa pudret, concealer och highlight pennan.
 
Varför gör man de här då? Jo för man ser lite piggare ut med lite ljusare ton under ögonen och framhäver de platser på ansiktet som man vill förstora. Försökte rita på paint för att visa lite vad jag mena:) Viktigt sen att blanda ihop allt!
 
Sen vill man förminska på vissa platser i ansiktet och då gör en contour. Det gör ett djup i ansiktet som blir en fin kontrast med def ljusa partierna och man blandar ihop de fint så från de ljusa på kindbenen till ett djup under gör så att ansiktet smalnar av. Ni ser på bilden vart man kan lägga den mörka färgen, en liten ton av grå brun färg är fin. Sen brukar jag värma upp efter med en varmare brun färg :)
under hakan ska de där föreställa som jag rita vid sidorna på hakan :)
 
 
 
Till top