Jag måste ha blivit knäpp (eller mer taggad)

Träning, kost och LCHF Permalink0
Jag har alltid hatat att gå ut och jogga/springa. Har alltid tyckt de är dö trist.. Joggade mycket regelbundet när jag var 14-15 mest för att jag kände mig pressad av mig själv att göra de (fattade aldrig att man kan träna de man tycker är kul). Sen har jag tagit någon jogging runda per år. Jag gillar att gå PW istället. Har joggad inne på gymmet men tycker de är ännu tristare att stå på ett jäkla rullband. Men jag hade tänkt om och skulle ge de här en ny chans. Oftast när jag har joggat har jag pallat att springa i typ 5-10 min men sen varvat med att gå och joggat. Sen alltid fått ont i vaderna eftersom jag aldrig stretchar eller mjukar upp musklerna. Idag hände ett under? Eller ska vi säga en ny vändning? En ny vändning för mig alla fall:)
 
Jag var alltså ute på en jogging runda! Jag visste inte exakt vart jag skulle springa men mitt mål var att starta lätt eftersom jag hatar att jogga. Skulle jogga mellan 15-20 min. (är nog super lätt för alla som är ute och joggar flera gånger i veckan, men jag är van att gå mycket pw inte jogga. De är stor skillnad i min värld) Jag stretchade innan så jag skulle slippa värk i vaderna. Jag jogga min runda i samma tempo hela tiden utan att stanna i 17 min plus dom två sista så brassa jag på och joggade fortare för att ta ut av de sista av mig! Tog inte med mig något vatten, nästa gång (för ja de blir en nästa gång) så ska jag ha med mig en mini vattenflaska så man kan skölja munnen, för jag hatar att ha torr mun. Men de är alltså flera år sen jag joggade under hela passet! Sjukt nöjd. Dessutom så kände jag att jag skulle lätt kunnat springa mer om de inte var så att min mun var Saharas öken.
 
Men de som är själva vändningen förutom att jag har insett att jag klarar av att jogga mycket mer än vad jag tror är  min inställning! För första gången i mitt liv så nöjt jag av att jogga. De var härligt, skönt och svettigt. Hösten känns som kanske de bästa årstiden att jogga på. De är svalt, inte för varmt helt enkelt. Men ändå inte halt ute. Jag <3 JOGGA :) TRODDE aldrig att jag skulle säga de här, men den som lever får se. Snart kanske jag älskar spindlar ;)? Näää...
 
 
Till top