Hur tar man sig igenom hösten?!

Allmänt Permalink0
Jag har faktiskt ingen höstdepp denna hösten. Den är inte slut än så vi får väl se om det här håller i sig ;) Jag är däremot ganska rastlös på sista tiden kanske har med hösten att göra ändå? Men om jag får eller om någon har så skulle jag säga att det här hjälper mig i alla fall:
 
1. Jag skulle säga att träna. Jag tycker att det är sjukt att vissa satsar allt när det kommer till träning typ i april/maj? Det är nu du ska träna, eller ja man ska alltid träna. Men satsa på att träna något du tycker är kul för man får sån bra energi ifrån det. Jag sa i för sig att jag skulle träna igår. Gjorde inte det haha! Idag ska jag träna även fast det är mörkt och kallt. För man kan inte skylla på sånt trams.
 
 
2. Något som hjälper mig sjukt mycket är att smörja in mig själv med brun utan sol. Haha känslan som jag har när jag ser mig själv bli brun är oslagbar. Kan bara vara jag men asså jäklar vad skönt det är! :D Man känner sig en miljon gånger fräschare från en tvåa till en tia på en sekund! :D (min favvo just nu när jag vill bli brun, se nedan)
 
3. Ta alla små glimtar av ljuset under dagen Jag som jobbar mellan 8.00 till 16.30 alla vardagarna och som många göra. Jag sitter inne på kontoret och man ser mörker på morgonen och mörker på kvällen. Då ska man passa på att ta en nypa luft under lunchen. Jag har ju turen att jobba mitt i stan. Så jag kan ju ibland få med mig lite onödigt mycket shopping hehe. Men att bara ta en 5-10 minuters promenad när det är ljust. Det gör ganska mycket.
 
4. Boosta dig själv med roliga/bra saker. Här kan man ju ge/göra lite vad man själv föredrar. Jag själv äter ju inte godis och sånt men en god kopp te är så gott som jag fixar och myser med till någon serie. Jag vill läsa mer, har kanske en miljon böcker på kö ljust nu och vill beta av alla för dem kommer vara så bra. Men jag är en periodare (låter som en missbrukare ;P) och så ibland läser jag som en tok annars inget alls. Kan knappt kolla i en tidning innan jag börjar fundera på annat medans en annan gång har jag läst ut en bok på en dag. 
 
5. Se framemot saker. Jag gillar att planera samtidigt är det roligt att köra spontan dagar/kvällar. Men det som jag gillar mest med att planera det är att man har saker att se framemot. Som den här veckan: vet att jag tränar ikväll och imorgon. Sen på torsdag ska jag med på en grej med jobbet och sen gå på teatern. På fredag ska jag träffa Annie och få fira morfar på söndag så har jag massa kul att se framemot. Men viktigt att ha ledigt också. Just nu vill jag inte ha ledigt eftersom jag är rastlös haha. Men annars så tycker jag det är viktigt, på så sätt se framemot att ha en lugn dag :)
 
Trevlig dag!
 
 
Till top