Massa jäkla prat igen ;)

Allmänt, Träning, kost och LCHF Permalink0
Blev en lugn kväll igår, somna i den kanske mest osköna ställningen ever.. haha. Jag ska strax gå ut och träna. Är för rastlös att bara ligga hemma innan jag börjar fixa mig. Även fast vädret suger så ska jag ut.
 
Jag brukar köra pw för det är roligast. Kanske får ryck snart igen och köper då gymkort. Men får typ nu rysningar av att gymma... Skulle däremot vilja gå på kickboxning igen. Jag och Gabriella gjorde det för två år sen? Då vägde jag mer och var en klump. Nu skulle jag ju krossa ;) nä ska inte vara kaxig för helvete vad dem körde med en. Men det är den känslan som man ska ha efter en träning!
 
Apprå på att väga mindre. Eftersom jag inte har skrivit här på ett tag. Jag har nu gått ner 23.1 kg och för någon helg sen var det ett år sen jag börja med LCHF. Bästa beslutet jag har gjort! Har nu börjat med strikt LCHF igen efter att ha ätit liberal LCHF. När jag äter liberal så står jag still och det är så skönt att veta att jag kan äta så sen och stå still :) men jag vill gå ner 10 kg mer.. haha folk får en chock när jag säger det. Det sjuka med min kropp är att jag ser ut att väga 10-15 kg mindre än vad jag gör? Ta tex. jag var på halloweenfest förra lördagen. Då satt jag och snacka med en tjej jag aldrig har mött förut. Vi kom in på ämnet kost. Sen fråga jag lite random vad tror du jag väger? då sa hon en siffra och det var typ 12-14 kg mindre än vad jag väger nu. Så det är väl ett plus. Vi får tacka gudarna eller vem vi ska tacka att min kropp är så propositionelig. Aja ville bara säga att jag strävar inte att bli en pinne. Jag vet hur jag mår vid en viss vikt både i hur jag trivs med mig själv och hur min kropp mår inom styrka,pigghet osv. Har lärt mig av gamla misstag hur det är att tänka konstat på hur man ser ut och må dåligt över det därav äta lite och träna som en tok. Sen även tvärtom där man skiter i hur man ser ut därav bara äta massa skit. Inget av det är normalt och jag vill kunna känna mig hälsosam och fin. Helt ärligt har jag  inte kännt det på snart 10 år! Har haft någon period där jag höll mig bra men fan inte länge. Så för första gången på snart 10 år är jag häslosam, tycker att jag är fin och ändå kan unna mig det jag vill (inom LCHF). Men det kanske är enklare sagt än gjort. Jag är en tävlings människa så tro mig jag kan tyvärr alltid hitta fel på mig. Så måste kämpa med att intala mig själv att jag är fin även fast jag inte tycker det. Men jag är ju inte ensam om det, tyvärr. Många  som inte har ett bra självtroende. Sjukt egentligen. Vi alla borde kunna berömma oss själva och mena det...
 
Nu har jag skrivit en roman igen.. Och åter igen vill jag säga att på min blogg så är det sjukt dålig stavning. Jag är dålig på språk. Kan knappt svenska brukar jag säga haha. Men är ju typ sant. Så det är jag som skriver inte en fem åring som man kanske kan tro ;)
 
Nä ut och träna nu måste jag göra. Längtar som fan tills när jag ska börja sminka mig, det bästa med att dra ut. hahah nä jag skoja. Kan vara det sämsta för åååh jävlar när sminket går snett. hahah ingen vill möta mig då. Annie ringde när jag skulle sätta på mina lösögonfransar förra lördagen. jag svara då så här och halft skriker: Annie jag får ringa sen inte bra att snacka nu!! hahahxD nä nu får jag sluta babbla.. Trevlig kväll! PÖSS
 
 
Till top