Fem sätt att motivera sig själv!

Träning, kost och LCHF Permalink0
För att nå sina mål i livet så måste man vara rätt motiverad. Är man inte de så kommer inte de ske något! Tro mig, jag vet. Vad som har motiverat mig till att uppnå alla mina mål är de här:
 
1. Hittat en kost som jag älskar och som jag mår bra av.
 
2. Beslutet att jag tog modet och vägde mig insåg att jag var tvungen att göra något.
 
3. Kolla på gamla bilder när jag var i form och mådde bra.
 
4. Mäta mig och skriva upp. Sen kan man se med måttbandet hur stor mage man hade förut som ett exempel.
 
5. De motiverar mig att se att jag kan börja använda vissa kläder jag inte har kunnat använda på ett tag. Syns och känns i alla kläder att man har tappat kilon.
 
Alla är ju inte ute efter att gå ner i vikt. Vissa kämpar med att gå upp, andra om att behålla sin vikt, andra om att få muskler osv. Men de viktigaste av allt är att känna att man mår bra. Att man är pigg, kan sova på nätterna, känner i kroppen att man är glad, inte ha ont i magen, inte känna sig uppblåst osv. De är ju de viktigaste: att må bra i sin själ och inuti kroppen. Mår man bra inne så mår man bra ute:)!
 
Så allt handlar inte om att gå ner i vikt eller vad man vill uppnå. Men om man ska kunna må bra inuti så kanske de krävs som i mitt fall att gå ner i vikt. Sen för att kunna trivas i sin egna kropp. Självförtroende kämpar många med varje dag.
 
Bra citat som stämmer in mycket på olika mål i livet och passar utmärkt att tänka på inom kost och träning: 
 
Till top