Resultat gör en så glad!

Träning, kost och LCHF Permalink0
Jag måste bara få ösa lite energi och stolthet över mig själv! Kan bli lite ego inlägg men så blir de;)!
Jag har nu gått ner -6.9 kg :) Sex veckor har gått sen jag började med en strikt LCHF. Har haft tillfällen under dom här veckorna då vågen har stått still och gått upp något hg. Sen har jag haft några dagar jag har rasat. Helt skumt har jag tyckt, men de är vanligt att de är lite rörigt så försöker tänka positivt när vågen står still. Den stod still i måndags och nu i helgen har jag gått ner mycket så de jämnar ut sig :) Vill bara på peka att de är inte för att jag åt mer i måndags än nu i helgen. Utan äter samma. De enda jag har små ändrat är att dra ner lite på mejeriprodukter och på nötter. Har gjort lite variation på måltider också. Åt/drack inte mycket förut men vill dra ner lite till för att nötter ska man bara äta i en liten mängd och samma sak med mjölk/grädde. Jag försöker lära mig att dricka svart kaffe men har lite grädde i eller röd mjölk. Desto fetare mjölk eller grädde desto mindre socker/kolhydrater är i. Sen ska jag ju ha feta naturliga produkter för de ger mig energi.
 
Är så stolt över mig själv att jag har nu nästan gått ner 7 kg och de är en bra början. Känner att jag redan trivs lite bättre med mig själv och att de syns att jag har gått ner. Är tusen gånger mer hälsosam än vad jag har vart på två-tre år. Har inte ätit någon godis, glass, chips, läsk, tårta, kakor, pasta, bröd, potatis, ris, vetemjöl osv. Ni fattar har inte uppnått de här sen jag var typ 14 år och är faktiskt helt ärlig för jag är inte ens sugen på de för fem öre. Från att ha varit sockerberonde och ätit massa skit flera gånger i veckan och ätit bröd varje dag till att inte ha rört en smula! De här är stort för mig, trodde inte att jag skulle lyckas med de här och kunna njuta av att inte äta de:)
 
De jag kommer unna mig är ju LCHF- godis/efterrätter men verkligen jätte sällan. På speciella tillfällen kan jag unna mig de och när jag har kommit närmare min mål vikt. Man får ju äta mörk choklad som är över 70 % men bara ibland och jag har unnat mig 2 rutor på dom här 6 veckor fick smaka av Gabriella. Hade tänkt först ha en liten ruta i varje lucka i min tomtekalender som jag har haft i alla år. Har du haft en Dumle godis förut. Men inte ens de vill jag! Kommer att göra LCHF-pepparkakor till mig så jag kan äta 2 st på julafton och samma på juldagen. Sen göra LCHF-chokladbollar så jag kan ta en på julafton, juldagen och annandagen. Men de kommer vara de jag har som godis! :)
 
Resultat i både kropp och själ har gjort mig så glad och ännu mer peppad till mitt nya liv! :)
 
 
Till top