Mästerkocken

Allmänt Permalink0
Hahah rubriken beskriver de jag skulle vilja vara men hoppas på att mitt LCHF bröd jag har fixat idag blir bra. Egentligen borde de bli fel fritt eftersom de finns tydliga instruktioner men fan asså jag kan lyckas med sånt. Men hoppas att den blev bra som sagt! :D
 
Tänkte berätta om vad jag har gjort i helgen. För denna helg har de blivit betydligt mer fest än de senaste två helgerna.
 
I fredags så jobbade jag mellan 09.00-14.00 sen gick jag till Sergel från mitt jobb och gick runt på olika affärer och shoppade lite olika grejer. Kanske gör en haul på de om jag får tiden till de :) Sen drog jag till Östermalm och skulle leta upp lchfklubben en affär som ska ligga där. På hemsidan så står de att affären är flyttad men inte med en adress vad jag hitta bara att den ska ligga bredvid Twilfit och en restaurang som heter Tures eller vad den nu heter. Jag går in på Sturegallerian och kollar på en skärm om den ligger där inne som jag var säker på att den låg men hittar den inte på skärmen. Så jag går ut och går runt där ute fram och tillbaka minst typ tre gånger och fattar ingenting haha! så sämst man är, så jag går in igen där och är nästan lite små förbannad för hade då gått promenad, shoppat och så i typ nästan 2 timmar så började bli trött och ville hem och börja fixa mig. Men jag kände att jag är ju ändå här nu så måste jag hitta butiken. Sen på den där jäkla skärmen så står de tydligt att den finns i gallerian och så visar den på kartan vart den låg.. suck på mig! Men de löste sig till slut.
 
På kvällen så var jag hos en tjej som heter My som är en kompis till Jennifer och vi var några stycken som drack, spela spel och lyssna på musik. Vid halv ett kom taxin och vi skulle åka lite in mer till stan där ställen finns. Dom flesta tänkte dra in på Berns men efter  lite över vägningar i mitt huvud så drog jag hem vid ett (kommer ändå hem en timme senare). För var bestämt att jag egentligen skulle gå ut på lördagen.
 
På lördagen så vaknar jag rätt tidigt typ tio och har huvudvärk och mår som man brukar göra dagen efter men de skulle inte hindra mig för att gå ut på kvällen så jag tog de lugnt och så fram till typ tre/fyra då jag duscha och fixa mig. Vid typ åtta kommer Lenita till mig och vi ska föra. Vi körde ett spel som jag har, den heter pyramidens portar som är ett vanligt brädspel. Men vi gjorde om spelet att man behövde dricka i vissa lägen och jag hitta på reglerna att vid den lätta sidan är de 3 straff klunkar och sen kan bli 6 klunkar för personen som förlorar. På den svåra sidan var den 6 straff klunkar och sen kan bli 12 klunkar. Efter ett tag när vi har spelet så säger jag typ så här:
Fan jäkla spel man blir ju as packat skit fort för man måste dricka så mycket.
Hahaha Lenita börjar as garva och säger ju att de är ju jag själv som har kommit på reglerna ;) Så går de!
 
Vi drog sen in till stan och mötte upp Jessi. Vi var på en bar i medis sen var vi på ett ställe i Odenplan. Var en jätte rolig kväll med dom :D Avslutades med att vi gick till bk, jag åt ju inget förstås eftersom jag går på LCHF. :) Kom hem vid fem tiden.
 
Igår var jag hur seg som helst, typ förlamad vissa gånger,  när jag var tvungen att gå upp. Men ingen huvudvärk fast det var massa vin som jag hann dricka under kvällen. Jag vet att man inte ska dricka alkohol när man går på LCHF och alla olika livskost grejer. Står att de är okej på ett festligt tillfälle. Men även hon Katrin Zytomierska som dyrkar LCHF dricker vin när de är fest (även till vanliga måltider) och jag vill inte sluta festa för att jag går på en livskost. Då blir de ju lixom ingen mer fest i hela mitt liv och jag är 21.. Men dricker bara vin och blev då skumpa ( eller ja mosserad vin) men de ska jag inte heller dricka. Brukar alltid annars dricka 95 % vin när jag är ute men nu blir de 100! ;)
 
Några bilder från Lördagen:
 
Till top